SelectiePunt Sponsorplan

Sponsoren zijn hard nodig. Dat geldt zeker ook voor Zwem- Poloclub Het Ravijn.
Het idee: veel bedrijven in de onmiddellijke omgeving van clubs maken in toenemende mate gebruik van flexkrachten, zoals uitzendkrachten. Via een sponsorovereenkomst tussen het Sponsorplan en de club komt een flink deel van de daarbij gerealiseerde marge ten goede aan de club. Dit kan oplopen tot duizenden euro’s op jaarbasis. En als beloning voor deelname ontvangt de sponsor ook nog eens 10% korting op de betaalde marge!

SelectiePunt is specialist in Strategische PersoneelsPlanning. Selectieplan heeft samen met een aantal bekende sporters (Andy van der Meijde, Fatima Moreira de Melo en Yasemin Smit) dit unieke sponsorplan bedacht.

Wij helpen organisaties en kandidaten met het realiseren van de juiste balans tussen vast en flex. Het integrale dienstenpakket bestaat uit werven, selecteren, ZZP bemiddelen, uitzenden, detacheren en payrollen. Strategische PersoneelsPlanning van SelectiePunt is voor werknemers, werkgevers of zzp’er, goed te definieren als: De juiste mens op de juiste plaats in iedere werkvorm.  De BackOffice van SelectiePunt is lid van de brancheverenigingen ABU en NBBU en gecertificeerd volgens NEN 4400-1 van de Stichting Normering Arbeid. Hiervoor vindt een periodieke screening plaats, een waarborg voor de juiste afdrachten, sociale lasten, loonbelasting, liquiditeit en solvabiliteit.

Het SelectiePunt Sponsorplan
Onderdeel van het lokaal ondernemerschap is het zoeken naar mogelijkheden om lokale (amateur) sportverenigingen financieel te ondersteunen. Een voor alle betrokken partijen gunstige vorm hiervan is het SelectiePunt Sponsorplan.
Hierbij treedt de lokale vestiging van SelectiePunt niet alleen zelf op als sponsor van de vereniging, maar ze kanaliseert ook sponsormogelijkheden voor derden die de sportvereniging een warm hart toedragen. Meerdere zwem en poloclubs maken al gebruik van het Selectiepunt Sponsorplan. Maar ook veel amateur voetbalclubs, betaald voetbalclubs, hockeyclubs en Golfclubs doen mee aan het sponsorplan.

Simpel gezegd komt het sponsorplan hierop neer:
Voor elk verloond uur dat onder de sponsorovereenkomst valt, verplicht het Sponsorplan zich om 30% van de commerciële marge aan de vereniging af te staan. Daarnaast ontvangt de sponsor als inlenende partij, ook nog eens 10% korting op de commerciële marge. In totaal levert het Sponsorplan dus 40% op. Daarbij geldt als uitgangspunt dat de propositie
naar de inlener minimaal even goed is als de huidige. Het ligt voor de hand om bij inleners in eerst instantie te denken aan leden van de vereniging die in hun bedrijfsvoering op regelmatige basis gebruik maken van flexibele arbeid. Noodzakelijk is dit echter niet. In principe kan iedere organisatie die dat wil de vereniging steunen via het Sponsorplan.

Werking
Het Sponsorplan is volledig transparant. Er wordt gewerkt met een Loonkosten Factor van 1,685. Het bedrag dat overblijft tussen de prijs die de inlener bij zijn huidige leverancier betaalt en het bruto uurloon maal de Loonkosten Factor is de bruto marge waarmee binnen het Sponsorplan wordt gewerkt. 60% daarvan is ter dekking van operationele kosten, zoals kosten van franchisenemers en werving en selectiekosten, salaris- en planadministratie, voorfinanciering van salarissen, marges en marketing kosten. 40% is beschikbaar voor de vereniging en sponsoren. Dit laatste wordt in onderling overleg tussen Vereniging, Inlener en SelectiePunt afgesproken.

Rekenvoorbeeld
Een flexkracht, vaak uitzendkracht, heeft een bruto uurloon van bijvoorbeeld € 10,-. De bruto loonkosten bedragen dan € 16,85 per uur. Stel de huidige prijs die de inlener daarvoor betaalt is € 20,35. De bruto marge vanuit het Sponsorplan is dan € 3,50. Bij een 30-10 verdeling betekent dat € 1,05 per verloond uur voor de vereniging. Als de flexkracht gemiddeld 34 uur per week werkt en 50 weken per jaar, betekent dat een bedrag van € 1.785,- per flexkracht per jaar voor de vereniging. De besparing voor de sponsor bedraagt dan € 595,- per flexkracht per jaar. Deelnemende bedrijven mogen er ook voor kiezen hun besparing als extra sponsor bedrag via het plan aan de club te doneren.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×